Persoonlijk begeleider

Persoonlijk begeleider(s)                                                          WDZ/SG/22-13

Kleinschalig ouderinitiatief stichting Steengoed in ‘s- Hertogenbosch

Ben je een persoonlijk begeleider met pit, die het een uitdaging vind om onze 17 jongeren een stevige thuisbasis te geven in een nieuw te vormen ouderinitiatief. Dan zijn we op zoek naar jou!

Stichting Steengoed is een ouderinitiatief waarin  jongeren vanaf juni begeleid worden in hun dagelijks leven. De jongeren hebben een licht verstandelijke beperking, en vaak ook autisme.
Ons uitgangspunt is: Alles wat je zelf kunt doe je zelf , alles wat je kunt leren ga je leren en wat je niet kunt, daar krijg je hulp bij.
Zelfstandigheid, eigen verantwoordelijkheid en vrijheid zijn belangrijke pijlers waarop de zorg gebaseerd wordt.
We vinden het belangrijk om juist te kijken naar wat de jongeren wel kunnen.

Wil je meer weten over de locatie en de jongeren? Kijk dan eens op https://www.stichting-steengoed.nl.

Jij en je teamleden komen in dienst van WoondroomZorg BV, die voor meerdere wooninitiatieven de werkgeversrol vervult. Stichting Steengoed is een ouderinitiatief, waarbij ouders nauw betrokken zijn en blijven. We werken volgens ‘de bedoeling’ en dat zorgt voor regelarme begeleiding.

Voor stichting Steengoed zoeken we per 1 juni 2022 persoonlijk begeleiders voor 18 tot 26 uur per week.

Wat ga je doen?

Als persoonlijk begeleider ondersteun je de bewoners bij hun sociale en emotionele ontwikkeling. Je ondersteunt hen bij het aanbrengen van structuur in de dag en week. Je stimuleert hen hun talenten en interesses te ontwikkelen, hun sociale netwerk te vergroten en om te gaan met wat het leven hen brengt (van teleurstellingen tot verliefdheden). Uiteraard onderhoudt je nauwe contacten met betreffende ouders. Je bent er voor de gehele groep en je begeleidt een aantal jongeren individueel.

Wie zoeken we?

Natuurlijk maak je gemakkelijk contact met onze jongeren, voel je je bij hen betrokken en weet je hoe je met jongvolwassenen met een verstandelijke beperking en autisme om gaat. Je ziet de jongere als een persoon met mogelijkheden, talenten en interesses. Je staat stevig in je schoenen, en je vind het een uitdaging om een nieuwe initiatief en een nieuw team mede vorm te geven. Je bent flexibel inzetbaar op de tijden dat de jongeren thuis zijn (24 uurszorg).

Wat heb je nodig?

• Minimaal HBO werk- en denkniveau en een passende opleiding;

• Ervaring met mensen met een verstandelijke beperking. Kennis van autisme is zeer gewenst.

• Samenwerker, zowel met collega’s als ouders, zonder het belang van de jongere en de groep uit het oog te verliezen.

• Betrokken, flexibel en een gezonde dosis humor.

Wat bieden wij jou?

• Jaarcontract voor ongeveer 18 tot 26 uur per week (nader te bespreken) bij WoondroomZorg BV, met uitzicht op een vast dienstverband.

• Salariëring volgens de cao VVT (Thuiszorg). Voor deze functie geldt FWG 40. Afhankelijk van je opleiding en ervaring ligt je salaris bij een fulltime dienstverband tussen de €2.068,- en € 3.060,- bruto per maand.

• Een mooi pakket aan (secundaire) arbeidsvoorwaarden volgens cao VVT (o.a. eindejaarsuitkering, reiskostenvergoeding, collectieve ziektekostenverzekering, fietsplan.)

• Ruimte om samen met het (nieuwe) team en de jongeren een eigen sfeer neer te zetten.

Wil je reageren als persoonlijk begeleider bij Stichting Steengoed?

Zie jij het werken als persoonlijk begeleider bij Stichting Steengoed wel zitten?

Stuur dan je CV én je motivatiebrief naar WoondroomZorg, sollicitatie@woondroomzorg.nl. Omdat wij graag willen weten wat jouw motivatie is om juist bij Steengoed te komen werken, stellen wij deze brief zéér op prijs!

Voor meer informatie kun je contact opnemen met de teamcoördinator Chantal Smit, 06-12540578.